Themaopdracht Duurzaamheid, meneer van Woggelum (klas 1) en meneer Scholten (klas 2)
Inleiding
Onze nieuwe brugklasleerlingen kennen onze school en de omgeving van de school nog niet. Daar kun jij verandering in aanbrengen. In deze opdracht ga je aan de slag om de school en de omgeving in kaart te brengen op een duurzame manier. Door middel van een duurzame speurtocht, die je zelf gaat ontwerpen, leer je de nieuwe brugklasleerlingen kennis te laten maken met de school en de omgeving. In deze opdracht ga je de school en de omgeving onderzoeken. Je leert wat er allemaal nodig is voor een speurtocht en gaat deze zelf uitvoeren. Hoe maak je de speurtocht interessant? Wat is je doelgroep?
Wat ga je onderzoeken?
Wat is er allemaal nodig om een speurtocht te maken waardoor de nieuwe brugklasleerlingen kennis leren maken met onze school en de omgeving. Je leert wat duurzaamheid is en hoe je een speurtocht duurzaam kan maken.
Eindproduct
Een zelf gemaakte speurtocht door de school en de omgeving van de school, waarin jij aantoont waarom deze speurtocht duurzaam is.